Menstruatiepijn

Menstruatiepijn

  • Hoe je menstruatiepijn kunt verminderen

Ren Mai meridiaanMeridianen

De meridiaan die heel belangrijk is voor menstruatiepijn is de Ren Mai-meridiaan.

Op de de Ren Mai-meridiaan ligt acupunctuurpunt Ren Mai 4.

Acupunctuurpunt Ren Mai 4 kun je zelf masseren. Waar dit punt precies ligt kun je op de plaatjes hieronder zien.

Ren Mai 4 masseren voor je menstruatie

Ren Mai 4 masserenEen week voor je ongesteld wordt begin je dit punt te masseren, één keer per dag, 3 tot 5 minuten per keer.

Als je ongesteld bent geworden, stop dan met masseren.

 

Ren Mai 4Dit punt ligt op de buik, onder de navel. Het ligt vier vingers onder je navel. Als je je hand op je buik legt zoals op het plaatje hierboven, dan ligt het punt onder je pink.

Door het masseren van dit punt versterkt je je nier-energie, je laat je bloed goed doorstromen.

Milt 6

Acupunctuurpunt milt 6Je kunt ook acupunctuur punt Milt 6 masseren.

Masseer acupunctuurpunt Milt 6 dagelijks eenmaal gedurende 3 tot 5 minuten.

Dit punt ligt aan binnenkant van het scheenbeen, boven de enkel.

Het ligt 4 vingers boven de binnenenkel, iets achter het scheenbeen. Zie het plaatje.

Het masseren van dit punt versterkt de milt-energie, het brengt het bloed en Qi (energie) in beweging,  tegen buikpijn en menstruatiepijn.

menstruatiepijn gembertheeVoeding en drank

Thee van gember en basterdsuiker (bruine suiker)

Volgens de Traditionele Chinese Geneeswijze zijn gember en de bruine suiker goed om de buik te verwarmen en de kou tegen te gaan.

Melk met honing

melk en honing

Drink iedere avond voor het slapen gaan een glas warme melk met honing.

Hier word je rustig van, je slaapt lekker en het vermindert de menstruatiepijn.

Menstruatiepijn

Sommige vrouwen hebben last van erge menstruatiepijn.

Als dit over jou gaat en je wilt hier ondersteuning bij, neem dan contact op met Ruo Yu Fang. Zij vertelt je graag wat in jouw situatie nodig is om je menstruatiepijn sterk te verminderen.

contact

Test

Je kunt een gratis e-book downloaden met nog veel meer tips. In dat e-book staat ook een test waarmee je kunt uitvinden welk overgangstype jij bent.

Naar het e-book >>